بارگذاری تصویر...
یکی از نمادین ترین بازی های کلاسیک که همه ما آن را می شناسیم و دوست داریم بازی یونو در steam است. UNO با مجموعه ای از ویژگی های جدید هیجان انگیز مانند پشتیبانی از چت ویدیویی اضافه شده و یک سیستم تم جدید که سرگرمی بیشتری را اضافه می کند، بازگشت خود را انجام می دهد!

مشاهده و دانلود اپ بازی یونو در استیم

در قوانین بازی uno آمده است: “اولین بازیکنی که در هر دور تمام کارت هایی را که در دست دارد بازی می کند، برای کارت هایی که حریفان در دست دارند امتیاز می گیرد. اولین بازیکنی که 500 امتیاز کسب کند برنده بازی است.”

هر بازیکن یک کارت می کشد. بازیکنی که بالاترین ارزش امتیاز را دارد، فروشنده است. پس از آن کارت ها را به هم زده و به هر بازیکن 7 کارت داده می شود.

کارت های باقی مانده را رو به پایین قرار دهید تا یک شمع قرعه کشی تشکیل شود. کارت بالای شمع قرعه کشی را برگردانید تا شمع دور انداختن شروع شود. اگر کارت بالایی Wild یا Wild Draw 4 است، آن را به میز برگردانید و کارت دیگری انتخاب کنید. برای همه کارت‌های دیگر، دستورالعمل‌ های زیر را ببینید.

  • 2 کارت بکش

وقتی این کارت را بازی می کنید، نفر بعدی که بازی می کند باید 2 کارت بکشد و نوبت خود را از دست بدهد.

اگر این کارت در ابتدای بازی باز شود، بازیکن اول باید دو کارت بکشد. این کارت فقط روی یک رنگ مشابه یا روی کارت Draw 2 دیگر قابل بازی است.

  • کارت معکوس

این کارت جهت بازی را معکوس می کند. بازی به سمت چپ اکنون به راست می گذرد و بالعکس. اگر این کارت در ابتدای بازی باز شود، بازیکن سمت راست اکنون ابتدا بازی می کند و بازی سپس به جای سمت چپ به سمت راست می رود. این کارت را فقط می توان بر روی رنگ مشابه یا روی یک معکوس دیگر بازی کرد.

  • کارت پرش

نفر بعدی در صف بازی پس از بازی این کارت نوبت خود را از دست می دهد و “پرش” می شود. اگر این کارت در ابتدای بازی باز شود، اولین بازیکن (بازیکن سمت چپ فروشنده) حذف می شود. این کارت فقط روی یک رنگ مشابه یا روی کارت Skip دیگر قابل بازی است.

  • وایلد کارت

هنگامی که این کارت را بازی می کنید، می توانید رنگ در حال پخش را به هر رنگی (از جمله رنگ فعلی) تغییر دهید تا به بازی ادامه دهید. حتی اگر کارت قابل بازی دیگری در دست داشته باشید، می توانید یک کارت وایلد بازی کنید.

اگر این کارت در ابتدای بازی باز شود، شخصی که در سمت چپ فروشنده است رنگ را برای شروع بازی انتخاب می کند و اولین کارت را بازی می کند.

  • وایلد دراو 4 کارت

این کارت به شما امکان می دهد رنگ بعدی را که پخش می شود فراخوانی کنید و بازیکن بعدی را ملزم می کند که 4 کارت از شمع DRAW انتخاب کند و نوبت خود را از دست بدهد. با این حال، یک مشکل وجود دارد!

فقط زمانی می توانید این کارت را بازی کنید که کارتی در دست نداشته باشید که با رنگ کارتی که قبلا بازی کرده اید مطابقت داشته باشد. اگر در ابتدای بازی ظاهر شد، این کارت را به میز برگردانید و کارت دیگری را انتخاب کنید.

توجه: یک بازیکن ممکن است یک کارت ” Wild Draw Four” را بازی کند، حتی اگر یک شماره مطابق یا کارت کلمه با رنگ متفاوت در دست داشته باشد. اگر مشکوک هستید که بازیکنی کارت Wild Draw 4 را غیرقانونی بازی کرده است، می توانید او را به چالش بکشید.

بازیکنی که به چالش کشیده می شود باید دست خود را به بازیکنی که چالش را درخواست کرده است نشان دهد. اگر بازیکنی که به چالش کشیده شده مقصر باشد، باید 4 کارت را بکشد. اگر بازیکنی که به چالش کشیده شده مقصر نباشد، رقیب باید 4 کارت به اضافه 2 کارت اضافی بکشد. فقط فردی که باید 4 کارت را بکشد می تواند چالش را انجام دهد.

 

 

کارت های اضافی برای چیست؟

این یک کارت ویژه است که می توانید به یکی از دو روش استفاده کنید. اگر کارتی از عرشه UNO شما گم شد یا آسیب دید، می توانید از کارت خالی به عنوان جایگزین استفاده کنید.

مثال: اگر متوجه شدید که دست شما یکی از 7های زرد را ندارد، به سادگی آن را با برداشتن کارت خالی زرد، علامت گذاری “7” روی آن و اضافه کردن آن به دست جایگزین کنید.

اگر جمع شما قانون UNO خاصی دارند که ترجیح می‌دهید با آن بازی کنید، می‌توانید آن قانون را روی کارت‌های خالی بنویسید و مستقیماً به دست ها اضافه کنید.

 

نحوه بازی یونو

بازیکن سمت چپ فروشنده ابتدا بازی می کند. برای شروع بازی به سمت چپ پاس می دهد. کارت بالایی روی شمع DISCARD را با شماره، رنگ یا کلمه مطابقت دهید.

به عنوان مثال، اگر کارت سبز 7 است، باید یک کارت سبز یا هر رنگ 7 را بازی کنید. یا، می توانید هر کارت Wild یا کارت Wild Draw 4 را بازی کنید. اگر چیزی مطابق با آن ندارید، باید یک کارت از شمع DRAW انتخاب کنید. اگر کارتی کشیدید که می توانید بازی کنید، آن را بازی کنید.

در غیر این صورت، بازی به شخص بعدی منتقل می شود. قبل از بازی کارت بعدی، باید بگویید “.”uno اگر نگویید UNO و بازیکن دیگری شما را فقط با یک کارت بگیرد، قبل از اینکه بازیکن بعدی نوبت خود را شروع کند، باید چهار کارت دیگر از شمع DRAW انتخاب کنید.

اگر قبل از اینکه بازیکن بعدی یک کارت از روی انبوه DRAW بکشد یا برای بازی کردن یک کارت از دست او بگیرد، دستگیر نشدید، مجبور نیستید کارت های اضافی را بکشید. هنگامی که بازیکن آخرین کارت خود را بازی می کند، دست تمام می شود. امتیازها محاسبه می شوند (به بخش امتیازدهی مراجعه کنید) و شما دوباره شروع می کنید.

اگر فراموش کردید که قبل از اینکه کارتتان به انبوه DISCARD برخورد کند، بگویید “UNO”، اما قبل از اینکه هر بازیکن دیگری شما را بگیرد، خود را “گیر” کنید، در امان هستید و مشمول جریمه 4 کارتی نمی شوید.

شما نمی توانید بازیکنی را به دلیل عدم گفتن   “UNO!” تا زمانی که کارت دوم به آخرین او، شمع DISCARD را لمس کند. همچنین، ممکن است پس از شروع نوبت بازیکن بعدی، بازیکنی را به دلیل عدم بیان آن دستگیر نکنید. “شروع یک نوبت” به این صورت تعریف می شود که یک کارت از شمع DRAW بکشید یا یک کارت از دست خود برای بازی بکشید.

اگر آخرین کارتی که در یک دست بازی می‌شود، کارت Draw 2 یا Wild Draw 4 باشد، بازیکن بعدی باید بسته به کارت بازی، 2 یا 4 کارت بکشد. این کارت ها با جمع آوری امتیازات شمارش می شوند. اگر تا زمانی که شمع DRAW خالی شد، هیچ کس کارت نداشت، شمع DISCARD را تغییر دهید و به بازی ادامه دهید.

 

امتیاز دهی بازی UNO

اگر اولین کسی هستید که از شر تمام کارت های خود خلاص می شوید، برای کارت هایی که در دستان دیگر بازیکنان باقی مانده اند امتیاز می گیرید. برای ثبت امتیاز خود بعد از هر دست از صفحه امتیاز موجود استفاده کنید. هر کارت ارزش زیر را دارد:

  • Draw 2 20 Points
  • Reverse 20 Points
  • Skip 20 Points
  • Wild 50 Points
  • Wild Draw 4 50 Points
  • Blank    ؟؟

برنده اولین بازیکنی است که به امتیاز 500 برسد. با این حال، بازی ممکن است با نگه داشتن مجموع امتیازاتی که هر بازیکن در پایان هر دست با آن ها گرفته می شود، به ثمر برساند. وقتی یک بازیکن به امتیاز 500 برسد، بازیکنی که کمترین امتیاز را داشته باشد برنده است.

  • عقب نشینی

ممکن است انتخاب کنید که کارت قابل بازی را از دست خود بازی نکنید. اگر چنین است، باید یک کارت از شمع DRAW بکشید. اگر قابل بازی باشد، آن کارت قابل بازی است، اما ممکن است پس از قرعه کشی، کارتی از دست خود بازی نکنید.

 

کارت های مخصوص یونو

  • بازی دوبل

بازیکن بعدی باید 2 کارت از دست خود بازی کند. اولین کارتی که بازی می‌شود باید کارتی باشد که روی مجموع دویدن تأثیر بگذارد: 5، 10، :0، :30 یا :60. کارت دوم بازی بر روی گیم پلی بازی تاثیر می گذارد زیرا با بازیکن بعدی ادامه می یابد.

  • دست تجارت

شما می توانید انتخاب کنید که با چه کسی معامله کنید.

  • بمب

همه بازیکنان دیگر باید فوراً یک کارت HOLD را کنار بگذارند تا زنده بمانند. اگر HOLD ندارند، باید کارت “Ticking Time Bomb” را برگردانند. در حال اجرای بازنشانی کل به صفر.

با این حال، اگر یک کارت BOMB را دور بیندازید و همه بازیکنان کارت‌های HOLD را بازی کنند، باید یکی از کارت‌های”Ticking Time Bomb”  خود را ورق بزنید. از آن بمب ها عاقلانه استفاده کنید!

  • نگه دارید

اگر یک کارت HOLD بازی می کنید، کل در حال اجرا باقی می ماند. به یاد داشته باشید: وقتی کسی بمب بازی می کند، کارت های HOLD شما بسیار ارزشمند است. کارت HOLD تیک تاک “بمب های ساعتی” شما را حفظ می کند!

  • رقص بی تی اس

هر رنگی را انتخاب کنید. سپس، بازیکن بعدی یک روتین رقص BTS را در حضور همه انجام می دهد یا سه کارت می کشد.

  • وحشی تعویض دست کارت

شما هر حریفی را انتخاب می کنید و همه کارت ها را عوض می کند. این هم یک وایلد کارت است.

  • کارت جرات

بازیکن بعدی باید انتخاب کند که 2 کارت بکشد یا جسارت مربوط به شماره روی کارت را انجام دهد. به سادگی شماره کارت Dare را با شماره کارت Dare List انتخابی خود مقایسه کنید تا متوجه شوید که جرات چه خواهد بود.

  • کارت جرات وحشی

هر رنگی را انتخاب کنید. سپس، بازیکن بعدی باید انتخاب کند که 2 کارت بکشد یا جسارت مربوط به شماره روی کارت را انجام دهد.

  • کارت ایموجی وحشی

یک کارت صورت ایموجی (از هر رنگی) در بالای آن پخش کنید. سپس، بازیکن بعدی باید همان صورت را روی کارت صورت ایموجی بسازد، نوبت خود را بگیرد و تا زمانی که نوبت دوباره به او برسد، به چهره سازی ادامه دهد. اگر آنها قبل از نوبت بعدی خود از چهره سازی دست بکشند، باید 4 کارت بکشند!

  • کارت سیلی

به محض بازی کردن این کارت، دکمه SLAP را روی واحد بازی فشار دهید. این واحد فوراً به حالت Slap می‌رود و همه حریفان شما باید با هر سرعتی که می‌توانند دکمه‌های بازیکن خود را فشار دهند.

سپس دکمه بازیکن آخرین بازیکنی که سیلی زده است چشمک می زند و آن بازیکن باید 2 کارت در پنالتی بکشد.

  • کارت تلنگر

همه چیز از سمت روشن به سمت تاریک تغییر می کند. همچنین روی شمع Discard Pile بچرخانید (کارتی که بازی کردید اکنون در پایین خواهد بود). سپس Draw Pile را برگردانید و سپس دست‌های همه باید به طرف دیگر برگردند.

  • پنج کارت بکشید

بازیکن بعدی باید 5 کارت بکشد و نوبت را از دست بدهد.

  • رد شدن از کارت همه

همه بازیکنان “پرش” می شوند (نوبت خود را از دست می دهند) و بازی به بازیکنی که کارت را بازی کرده باز می گردد.

  • کارت نیروهای وحشی طبیعت

وقتی این کارت را بازی می‌کنید، رنگی را انتخاب می‌کنید و با ادامه بازی، فقط رنگ انتخابی ممکن است پخش شود، حتی اگر شماره، اکشن یا کارت وحشی منطبق داشته باشید. این کار ادامه دارد تا دوباره نوبت شما برسد. پس از آن، بازی عادی از سر گرفته می شود.

  • کارت کلاه مرتب سازی وحشی

بازیکن دیگری را انتخاب کنید که باید قرعه کشی کند تا زمانی که کارت گریفیندور دریافت کند. کارت نیز یک وایلد کارت است.

  • کارت خزنده

کارت را به همه بازیکنان دیگر نشان دهید. سپس، 3 کارت اضافی بکشید. کارت Creeper نیز یک وایلد کارت است.

دست خود را کم کنید، در حالی که دست مخالفان خود را افزایش دهید! رنگی را از دست خود صدا بزنید که می خواهید به آن هدیه دهید.

سپس به ترتیب عقربه های ساعت به هر حریف یک کارت بدهید تا زمانی که کارت های آن رنگ تمام شود. این کارت نیز یک کارت وایلد است.

  • کارت Grab-2-towers

هر دو برج برق را که انتخاب کردید بگیرید. این کارت را فقط می توان با رنگی مشابه یا روی کارت Grab-2-Towers دیگر بازی کرد.

  • وحشی گرفتن کارت برج

یک برج برق را به دلخواه خود بگیرید. این کارت نیز یک کارت وایلد است.

  • کارت انتخاب پادشاه

پادشاه هر بازیکنی را که می خواهد انتخاب می کند و آن بازیکن باید یک کارت از انبوه قرعه کشی بکشد. این کارت را فقط می‌توان روی یک رنگ منطبق یا روی کارت 1+ دیگر (یا King’s Choice یا  Jester) بازی کرد.

  • کارت جستر

هر کسی که کلاه جستر بر سر دارد باید یک کارت بکشد. این کارت را فقط می‌توان روی یک رنگ منطبق یا روی کارت 1+ دیگر (یا King’s Choice یا Jester)  بازی کرد.

  • کارت اسپین

هر زمان که یک کارت اسپین بازی می شود، بازیکن بعدی باید چرخ را بچرخاند. چرخاندن چرخ جای چرخش آن بازیکن را می گیرد.

  • کارت دایره وحشی زندگی

وقتی این کارت را بازی می کنید، همه بازیکنان یک کارت را از دست خود انتخاب کرده و به سمت چپ پاس می دهند. این کارت همچنین یک کارت وایلد است، بنابراین رنگی را انتخاب می کنید که بازی را از سر بگیرد.

  • کارت شیب

با شروع با بازیکن بعدی، همه بازیکنان به نوبت یک کارت را از شمع قرعه کشی می کشند و آن را در همان سینی کارت شیب قرار می دهند تا زمانی که ترازو به سمت بالا برود و کارت ها بریزد. آن بازیکنی که آخرین کارت را دور انداخته، 2 کارت را به عنوان پنالتی می کشد. این کارت نیز یک وایلد کارت است.

  • کارت قانون وایلد ناروال

همه بازیکنان باید به ترتیب یک کارت بکشند و بدون نگاه کردن آن را نگه دارند! در نوبت، آنها باید به درستی رنگ کارت را حدس بزنند تا کارت را دور بیندازند. اگر درست حدس نزنند، نوبتشان تمام شده است. فقط زمانی می توان ادامه داد که آنها درست حدس زده باشند. این کارت نیز یک وایلد کارت است.

  • کارت جکپات

اهرم Jackpot وحشی را بکشید. این کارت را فقط می توان با رنگ مشابه یا کارت جکپات دیگری بازی کرد. سپس بازیکن انتخاب شده باید قانون روی کارت قانون قابل تنظیم را اجرا کند.

 

نکات طلایی بازی یونو

  • به مخالفان خود توجه کنید

به یاد داشته باشید که هدف Uno این است که تمام کارت های خود را از دست بدهید و دیگران را وادار به گرفتن کارت کنید. همیشه تعداد کارت های حریفان خود را بشمارید.

به دقت بررسی کنید که سایر بازیکنان چه کارت هایی دارند. وقتی بازیکنی قبل از شما باید قرعه کشی کند، سپس آن را رزرو کند و بنابراین، باید دوباره قرعه کشی کند.

وقتی بازیکنی تعداد زیادی کارت دارد و هنوز به رنگ خاصی تغییر می کند، باید به سرعت رنگ را تغییر دهید زیرا نمی خواهید که او بتواند به راحتی از شر تعداد زیادی کارت خلاص شود.

  • +2 و +4 را برای مواقع اضطراری نگه دارید

برخی از این کارت های گرانبها را برای آینده در بازی ذخیره کنید. اگر آنها را خیلی زود بازی کنید، در مواقع اضطراری بعداً چیزی ندارید.

وقتی بازیکنانی را می بینید که دو یا کمتر کارت دارند، زمان قطعی استفاده از این کارت ها فرا رسیده است.

  • نمره خود را پایین نگه دارید

همیشه وقتی با رنگ مطابقت دارید، اول بیشترین عددی را که دارید بازی کنید، زیرا هرچه امتیاز کمتری داشته باشید، امتیازات کمتری را دیگران می توانند در هنگام برنده شدن کسب کنند.

یک استثنا کارت 0 است زیرا تنها چهار کارت 0 وجود دارد و خلاص شدن از شر آنها چندان آسان نیست.

سعی کنید رنگی را تغییر دهید که بیشترین امتیاز را در دست شما دارد.

وقتی بازی تقریباً تمام شد، از شر 4 کارت Wild و Wild Draw خلاص شوید زیرا ارزش آنها 50 امتیاز است. همچنین از شر کارت های ویژه دیگر خود خلاص شوید.

  • اغلب رنگ را تغییر دهید

اکثر بازیکنان تا زمانی که ممکن است رنگ را حفظ می کنند اما سعی می کنند زودتر تغییر کنند. تئوری پشت آن این است که شما معمولاً تعداد مساوی کارت از هر رنگ را دریافت خواهید کرد. (رنگ هایی که در دست دارید و کارت هایی که در آینده خواهید کشید).

هنگامی که اغلب رنگ را تغییر می دهید، یک دست چند رنگ خواهید داشت که منجر به داشتن یک کارت همیشه قابل بازی می شود. بنابراین، تعداد قرعه کشی هایی که باید انجام دهید را به حداقل می رساند.

همچنین خوب است که بازیکنان دیگر را گیج کنید. آنها برای پیش بینی رنگ در دست شما مشکل خواهند داشت. از کارت های وحشی خود برای تغییر به رنگ مورد نظر خود استفاده کنید.

  • از کارت های اکشن هوشمند استفاده کنید

کارت های اکشن خود را در لحظه مناسب بازی کنید. شما نمی خواهید آنها را خیلی زود در بازی انجام دهید، اما نه خیلی دیر. همیشه کارت های حریف خود را بشمارید و تصمیم بگیرید که آیا باید عمل کنید. هرگز کارت های پرش و معکوس زیادی در دست نگیرید. انباشت بیش از حد، در صورت باخت، امتیازهای زیادی را به همراه خواهد داشت زیرا ارزش آنها 20 امتیاز است.

به یاد داشته باشید که در یک بازی دو نفره، کارت های معکوس مانند کارت های پرش عمل می کنند. اگر حریفان کارت های کمتری دارند، کارت های وحشی (+4) پرتاب کنید، اما مراقب آن باشید.

اگر ممکن است، آخرین کارت وایلد (کارت رنگی) را پرتاب کنید تا اگر رنگی مشابه با حریف خود ندارید، کارتی نخواهید کشید.

اگر 3-4 کارت (در رنگ های مختلف) باقی مانده است، بهتر است به جای استفاده از کارت وایلد، آن را بکشید.

  • با سایر بازیکنان همکاری کنید

خودخواه نباشید و با روحیه تیمی برای حمله به رهبر بازی کنید. اگر کسی یک کارت باقی مانده باشد و باید بکشد، به این معنی است که رنگ فعلی کارت را ندارد. تا جایی که ممکن است به بازی با این رنگ ادامه دهید اما این کار را به عنوان یک تیم انجام دهید.

اگر مثلاً یک عدد 5 قرمز روی میز وجود دارد و شما کارت قرمز ندارید اما یک عدد 5 آبی ندارید، بهتر است قرعه کشی کنید و اجازه دهید بازیکنان دیگر رنگ را ادامه دهند. از کارت های اکشن برای جلوگیری از بیرون رفتن بازیکن استفاده کنید.

  • کاهش کارت

سعی کنید کارت های قابل بازی را به حداکثر برسانید. سعی کنید نه تنها رنگ ها را یکسان کنید، بلکه کارت های اعداد را نیز یکسان کنید (احتمال اعداد با 25 کارت از هر رنگ بسیار کمتر است و فقط 8 عدد از هر عدد غیر از 0). هر کارت اضافی با شماره های متفاوت، دور انداختن های غیرقابل بازی را کاهش می دهد.

در بیشتر موارد، بازیکنان سعی می کنند با دو کارت آخر خود با 2 رنگ مختلف بیرون بروند. سعی کنید برای دو کارت آخر خود فقط یک رنگ داشته باشید. با 3 کارت، همیشه سعی می کنید ابتدا تک کارت را بازی کنید.

در این مقاله به بررسی نکات مهم و آموزش بازی یونو پرداختیم. امیدواریم از انجام دادن این بازی جذاب به همراه دوستان خود لذت ببرید. سپاس از این که همراهمان هستید.

5 / 5. 54

⚡️ ممکن است علاقه مند باشید

👇 دیدگاه شما در مورد آموزش بازی UNO | بازی کارتی سرگرم کننده یونو چیست؟

بارگذاری تصویر...
شرط بندی نیوز

© تمام حقوق برای وب سایت شرط بندی نیوز محفوظ میباشد.